ENGLISH (Deutsch unten)
Greetings!
For my master's dissertation I work on coprophilous fungi on dung of turtle and various species of birds. Most fungi I have identified, but there are still I have troubles with to identify even on genus level, let alone on species level. I hope you could help me with these species. Attached you'll find pictures and measurements of all 6 species.
Measurements:
Species 1:
Web-like hyphomycete on dung of duck and magpie
Spores hyaline, measure 11-16 x 8-12 µm; seem to split in half
Species 2:
Perithecium with long stiff hairs, found on dung of an unknown bird
Fruiting body: 185-200 x 175-180 µm
Spores hyaline, ellipsoid: 4-6 x 2-2,5 µm
Hairs: 100-210 x 3-5 µm
Asci not found
Species 3:
Perithecium with shorter stiff hairs and long necks, found on dung of an unknown bird
Fruiting body: 150-200 x 100-110 µm
Spores hyaline, ellipsoid: 5-8 x 2-3 µm
Hairs: 40-70 x 3-4 µm
Asci not found
Species 4:
Globose perithecium/pseudothecium with stiff hairs, found on dung of turtle
Fruiting body: 95-120 µm diameter
Spores hyaline, lemon-shaped, with barely visible small pedicels at both ends: 3-4 x 1,5-2 µm
Hairs: 62-70 x 2,5-4 µm
Asci not found
Species 5:
Perithecia with several necks, each very different, also found on dung of turtle
Fruiting body: 370-500 x 260-500 µm
Asci: 55-70 x 11-14 µm
Spores hyaline, asymmetrical fusoid with many oildrops: 16-25 x 4-7 µm
Species 6:
Slimy, amorphous, yellow to orange to pinkish colored species, found on dung of rooster, blackbird, magpie and duck.
Spores hyaline, globose: 2-3 µm diameter
Thanks in advance for the help!
Kind regards,
Lennert
=========================================================
DEUTCH
(Hinweis: Ich spreche kein Deutsch, daher ist dies mit Google Translate geschrieben. Ich entschuldige mich im Voraus für etwaige Fehler.)
Herzliche Grüße!
Für meine Masterarbeit beschäftige ich mich mit koprophilen Pilzen auf Schildkrötenkot und verschiedenen Vogelarten. Die meisten Pilze habe ich bereits identifiziert, aber bei manchen fällt mir die Bestimmung auf Gattungsebene, geschweige denn auf Artebene, immer noch schwer. Ich hoffe, Sie können mir bei der Bestimmung dieser Arten helfen. Anbei finden Sie Bilder und Maße aller 6 Arten.
Messungen:
Art 1:
Netzartiger Hyphomycet auf Enten- und Elsterkot
Sporen hyalin, 11–16 x 8–12 µm groß; Scheinbar in zwei Hälften gespalten.
Art 2:
Perithecium mit langen, steifen Haaren, gefunden auf dem Kot eines unbekannten Vogels.
Fruchtkörper: 185–200 x 175–180 µm
Sporen hyalin, ellipsoid: 4–6 x 2–2,5 µm
Haare: 100–210 x 3–5 µm
Asci nicht gefunden.
Art 3:
Perithecium mit kürzeren, steifen Haaren und langen Hälsen, gefunden auf dem Kot eines unbekannten Vogels.
Fruchtkörper: 150–200 x 100–110 µm
Sporen hyalin, ellipsoid: 5–8 x 2–3 µm
Haare: 40–70 x 3–4 µm
Asci nicht gefunden.
Art 4:
Kugelförmiges Perithecium/Pseudothecium mit steifen Haare, gefunden auf Schildkrötenkot
Fruchtkörper: 95–120 µm Durchmesser
Sporen hyalin, zitronenförmig, mit kaum sichtbaren kleinen Stielen an beiden Enden: 3–4 x 1,5–2 µm
Haare: 62–70 x 2,5–4 µm
Asci nicht gefunden
Art 5:
Perithecien mit mehreren, jeweils sehr unterschiedlichen Hälsen, ebenfalls auf Schildkrötenkot gefunden
Fruchtkörper: 370–500 x 260–500 µm
Asci: 55–70 x 11–14 µm
Sporen hyalin, asymmetrisch spindelförmig mit vielen Öltropfen: 16–25 x 4–7 µm
Art 6:
Schleimige, amorphe, gelb- bis orange- bis rosafarbene Art, die auf dem Kot von Hahn, Amsel, Elster und Ente vorkommt.
Sporen hyalin, kugelig: 2–3 µm Durchmesser
Vielen Dank im Voraus für Ihre Hilfe!
Mit freundlichen Grüßen,
Lennert
Species 1:
Species 2:
Species 3:
Species 4:
Species 5:
Species 6: